1.11. Ševat, svátek novměsíce, podle kalendáře svátků, uveřejněného v bibli pro třetí tisíciletí SLOVO NA CESTU (dále SNC) Šebát – měsíc zimních fíků, dle židovského kalendáře na internetu SHEVAT 5771 má 30 dní, začíná dnes 6.1. a končí 4.2.2010. V Písmech se vyskytuje třikrát:
5M l,3 Prvního dne jedenáctého měsíce čtyřicátého roku (závěť) oznámil Mojžíš synům Izraele všechno, co mu Hospodin pro ně přikázal. Poté, co porazil emorejského krále Sichona sídlícího v Chešbonu a bášanského krále Oga sídlícího v Aštarotu a v Edrei, začal Mojžíš v moábské zemi v Zajordání vysvětlovat tento Zákon. Řekl:
Hospodin, náš Bůh, k nám promluvil na Orébu takto: „Už jste na této hoře byli dost dlouho. Obraťte se a jděte dál. Vejděte do pohoří Emorejců a ke všem jejich sousedům v Aravě, na horách, v podhůří, v Negevu i na
mořském pobřeží. Vejděte do celé kanaánské země i do Libanonu až po tu velikou řeku, řeku Eufrat. Pohleď,
tu zemi jsem vám dal. Jděte a obsaďte zem, o níž Hospodin přísahal vašim otcům Abrahamovi, Izákovi a Jáko-bovi, že ji dá jim a po nich jejich semeni.“
lPa 27,14: Vojenská a civilní správa Toto je výčet synů Izraele, náčelníků otcovských rodů, vůdců nad ti-síci a stovkami i správců, kteří sloužili králi ve všech záležitostech vojenských oddílů. Oddíly se střídaly měsíc co měsíc po celý rok. Každý oddíl čítal 24 000 mužů.
Jedenáctý měsíc byl jako jedenáctý Benajáš Piratonský ze synů Efraimových. Jeho oddíl čítal 24 000 mužů. Dvanáctý měsíc byl jako dvanáctý Cheldaj Netofský z Otniela. Jeho oddíl čítal 24 000 mužů.
Za 1,7 Koně v myrtoví Čtyřiadvacátého dne jedenáctého měsíce, totiž měsíce šebat, ve druhém roce Da-reiovy vlády dostal prorok Zachariáš, syn Berechiáše, syna Idova, slovo Hospodinovo. V noci jsem měl vidění – hle, jakýsi jezdec na rudém koni! Stál mezi myrtami v hluboké rokli a za ním koně rudí, zlataví a bílí. „Co to znamená, pane?“ zeptal jsem se. „Ukážu ti, co to znamená,“ odpověděl mi anděl, který se mnou mluvil. „To jsou ti, které poslal Hospodin, aby procházeli zemí,“ řekl onen muž stojící v myrtoví. Ti pak Hospodinovu andělu stojícímu v myrtoví hlásili: „Prošli jsme zemí a hle – celá zem žije v klidu a pokoji.“ Nato Hospodinův anděl zvo-lal: „Hospodine zástupů, kdy už se konečně slituješ nad Jeruzalémem a judskými městy? Vždyť už se na ně hněváš sedmdesát let!“ A Hospodin andělu mluvícímu se mnou odpověděl laskavými slovy plnými útěchy.
Anděl mluvící se mnou mi tedy řekl: „Volej – Tak praví Hospodin zástupů: Horlím pro Jeruzalém a Sion velikou horlivostí a hrozně se hněvám na ty sebejisté národy. Když jsem se jen trochu rozzlobil, oni to neštěstí ještě zhoršili. A proto tak praví Hospodin: Vrátím se k Jeruzalému s milosrdenstvím. Můj chrám v něm bude znovu vystavěn, praví Hospodin zástupů, a měřicí šňůra změří Jeruzalém. Volej dál – Tak praví Hospodin zá-stupů: Má města budou znovu přetékat vším dobrým. Hospodin znovu potěší Sion a znovu vyvolí Jeruzalém.
Překonání rasizmu. Napsal Rick Joyner 1996, podle 4. vydání 2010
Přeložila Ivanka Jidráčková od 27. Tevetu 5771, zapsal –mv-.
Obsah:
I. Rasizmus a duch smrti.
II. Moc uzdravování.
III. Dvě služby.
IV. Zakládání pravé služby.
I. Rasizmus a duch smrti.
M 24,7-8: Povstane národ proti národu a říše proti říši. Bude hlad a zemětřesení na mno-ha místech, ale to vše bude teprve začátek bolestí.
Slovo NÁROD v tomto verši je řecké ETHNOS, ze kterého máme slovo etnický. Pán takto pro-mluvil v odpovědi na otázku, jaké budou znaky konce věků. Vyhlašoval, že markantním znamením tohoto věku a Jeho návratu bude ETNICKÝ KONFLIKT. Etnický konflikt je dnes jedním z největších problémů, kterým čelí církev.
Svět ztrácí kontrolu nad svými rasovými problémy. Je to způsobeno duchovní mocí, jíž nemůže zastavit žádná legislativa ani lidská činnost. Pouze to, co je svázáno v nebi, může být svázáno na zemi. Pokud církev nebude čelit problému překonávání rasizmu ve svých vlastních řadách a nepřevezme nad ním duchovní autoritu, upadne brzy svět do propasti bezprecedentního chaosu, destrukce a utrpení z rasových konfliktů. Jako se Pán vyjádřil v L 21,25-26:
Budou znamení na slunci, měsíci a hvězdách a na zemi úzkost národů (etnik), bezradných kam se podít před řevem valícího se moře. Lidé budou zmírat strachem a očekáváním toho, co přichází na celý svět. Neboť mocnosti nebeské se zachvějí.
Ve Z 17,15 vidíme: Vody, které jsi viděl... jsou lidé a zástupy, národy (etnika) a jazyky. V L vidíme, že rozbouřené moře a vlny jsou kvůli nepokojům mezi národy = etnickým konfliktům, které se stanou se tak velkými, že lidé budou strachy omdlévat. Nevymizí časem, ale naopak se zvětší. Čím déle budeme otálet a nebudeme čelit této pevnosti,tím mocnější bude. Skoro v každém světovém měs-tě vzrůstá tlak, a když to rupne, neomezí se to jen na ta města. Ale Pán demonstroval svou moc uklid-něním bouře a moře. Král David o Něm prohlásil: „Svými divy nám právo zjednáváš, Bože našeho spasení. Ty, jenž dokážeš zkrotit řev moře, jekot jeho vln = bouřící národy.“ Ž 65,6.8
Pán znovu povstane a utiší rozbouřené moře svým slovem. Pán přišel, aby ničil skutky ďábla, a nás vyslal se stejným záměrem. Nejsme tady, abychom se váleli, ani abychom jen stáli a pozorovali, ale abychom čelili temnotě a potlačili ji.
Rasizmus není jenom nečistý duch ani princip. Je to světovládce. Je jednou z nejmocnějších tvrzí na zemi a zasel mnohem víc smrti a zmaru než kdokoliv jiný. Vezměte v úvahu jen rasové konflikty, které se staly nedávno! Nejničivější války v historii včetně druhé světové války byly podníceny ra-sizmem. Tento mocný duch připravuje cestu a posiluje ducha smrti. Apoštol Pavel pochopil, že až bude překonána poslední rasová bariéra, což je rozdělení mezi židy a pohany, jak budou společně na-roubováni na (do, v) Krista, tak to nebude znamenat nic míň než přímo vzkříšení z mrtvých Ř 11,15, nebo překonání smrti.
Kořeny rasizmu.
Rasizmus má dvě základny. Tou první je pýcha ve své nejzákladnější podobě, pýcha těla. Jedná se o souzení ostatních podle zevnějšku, podle toho, co se vidí, což je nejzazší formou pýchy. Ve své základní formě je pýcha jednoduchým vyjádřením toho, že se cítíme být natolik spokojeni sami se sebou, natolik sebejistí, že vůbec nepotřebujeme Boha nebo kohokoliv jiného. A toto vytváří očivid-nou bariéru mezi námi a ostatními. Tím měříme a je to falešné měřítko. Metanoia! 1
Druhou základnou rasizmu je strach. Nejistota je výsledkem pádu a oddělení od Boha. Člověk je oddělen od zdroje jistoty, od Boha. Jistota blahá, Ježíš můj je! Okouším slávu, radost a čest! Dědic jsem spásy, vykoupený, zrozený (v duchu) z Ducha, očištěný. To je má zpráva - jistě to vím – mám život věčný, jsem Boží Syn! Svědectví Ducha v nitru svém mám: spasil mne Ježíš
Ti nejistí se bojí těch, kteří jsou odlišní a těch, které nemohou kontrolovat. Rasizmus je mocná a hluboce protkaná kombinace pýchy a strachu. Vztahy jsou založené na důvěře. Důvěra je most, díky kterému je možné vytvořit vztah.
Prosím, netvařte se, že se vás to netýká a že máte něco důležitějšího, není to pravda. Změňte se. A najdete-li něco na pavlíčkovi a mně, co vám brání nás přijímat a sdílet se jako údy těla, řeknete. Neumírejte. Obnovujte se dechem.
Žádné komentáře:
Okomentovat